Annick kijkt met trots terug op haar AP project bij ISS.
Leer het leven bij BUJA kennen door de ervaringen van Annick, onze ambitieuze finance consultant. In dit interview deelt ze haar ervaringen op haar eerste project bij BUJA en wil ze haar waardering voor het team bij ISS tonen.
Annick geeft inzicht in haar huidige rol als AP consultant, waar ze verantwoordelijk is voor het verwerken en controleren van inkomende facturen, het opsporen en rechtzetten van fouten in de facturatie/boekhouding en zoveel meer. ze deelt haar positieve ervaring en bespreekt toekomstige ambities binnen BUJA, met oog op diverse boeiende functies. Ontdek meer over Annick haar consultancyreis bij BUJA.
— Wat vond je het leukst aan je betrokkenheid bij het AP project bij ISS?
Ik was bij ISS bij meerdere processen betrokken en wat ik persoonlijk het leukste vond was de dankbaarheid van de collega’s na het rechtzetten van foute boekingen of na het oplossen van problemen. Ik vind het leuk om mensen te helpen en oplossingen te zoeken voor problemen. Dit geeft mij voldoening, zeker als de betrokken collega’s hiervoor waardering tonen. Dit motiveert me om mijn collega’s extra te ondersteunen.
— Zijn er grappige of interessante momenten geweest tijdens je betrokkenheid bij het AP project bij ISS die je met ons zou willen delen?
Het is moeilijk om één bepaald moment te kiezen. Eén van de meest interessante momenten was voor mij de ontmoeting met Kasper Fangel, hij werd met ingang vanaf 1 september 2023 benoemd tot Group CEO. Ik vond deze ontmoeting en zijn bezoek aan ISS Vilvoorde zeker noemenswaardig.
— Welke aspecten binnen AP heb je voornamelijk voor je rekening genomen bij ISS?
De dagelijkse postbehandeling van het Finance team heb ik voor mijn rekening genomen. Daarnaast was ik ook het aanspreekpunt om fouten in de facturatie en boekhouding op te sporen en recht te zetten.
Inkomende facturen valideren was ook één van mijn vaste dagelijkse taken. Dit werd gedaan d.m.v. een validatie tool voor SAP. Alle facturen die ontvangen werden per mail kwamen terecht in deze tool. Het was mijn taak om facturen en creditnota’s na te kijken op volledigheid en door te sturen naar SAP.
Uiteraard was één van mijn taken ook het inboeken van leveranciersfacturen en -creditnota’s. Hierbij kwam er vaak veel mailverkeer aan te pas, denk maar aan het opvragen van de juiste referenties bij de leverancier, intern vragen om een GR (Goods Receipt) uit te voeren of intern vragen om de factuur goed te keuren.
— Kun je ons een voorbeeld geven van een succesverhaal of een positieve verandering die het gevolg was van het AP project bij ISS?
Tijdens mijn AP project bij ISS heb ik het initiatief genomen om contact op te nemen met leveranciers als ik merkte dat de leverancier een andere betaaltermijn hanteerde dan contractueel was vastgelegd. Dit resulteerde in minder betalingsherinneringen en aanmaningen. Daarnaast had dit ook een invloed op de werkdruk binnen het AP team. Dit vind ik persoonlijk een positieve verandering.
— Welke waardevolle lessen heb je geleerd tijdens je tijd als consultant bij ISS?
Ik heb enorm veel bijgeleerd op het project bij ISS. Waaronder dat communicatie enorm belangrijk is. Een goede workflow begint met goede communicatie en duidelijke afspraken zowel intern als met leveranciers. Het is ook enorm belangrijk dat er uitgeschreven procedures zijn. Dit geeft een duidelijke structuur en maakt de inwerktijd van nieuwe medewerkers opvallend korter.
— Wat zijn je toekomstplannen? Zijn er andere interessante projecten of uitdagingen waar je naar uitkijkt?
Na het AP project bij ISS zou ik mij graag verdiepen in het AR verhaal. Dit is alvast een uitdaging waar ik naar uitkijk. Verder heb ik ook wel een interesse ontwikkelt voor credit control.
— Wat van je ervaring als AP accountant bij ISS neem je zeker mee naar toekomstige projecten?
Bij ISS heb ik mijn SAP kennis kunnen uitbreiden, dit is zeker iets wat ik mee neem naar toekomstige projecten. Ik wil me als consultant blijven verdiepen in de werking van SAP.